18 Nisan 2014 Cuma

Ressam, İnşaat Yüksek Mühendisi, Eğitimci, Sanat ve Siyaset Üstadı Sadık Kınıkoğlu

RESSAM SADIK KINIKOĞLU
Sadık KINIKOGLU 1941 yılında Malatya'da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Malatya'da tamamladı. Ortaokul yıllarında ilk yağlıboya resim denemelerine başladı. Lise eğitimi sırasında okul duvar gazetelerini resimledi. Üniversite yıllarında yağlıboya çalışmalarına devam etti. 
1964 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat] Fakültesi'nden mezun oldu. 
Mesleki hayatında şantiye çalışmalarının yoğunluğu) sebebiyle ara verdiği resim çalışmalarına 1971 -72 yıllarında pastel boya ile devam etti. 
1968-1976 yılları arasında Ankara Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi'nde Tasarı Geometri hocalığı yaptı. 1975 yılında başlayan müteahhitlik ve yoğunlaşan toplumsal çalışmaları sebebiyle resim hayatına 30 yılı aşkın bir süre ara verdi. 
2004 yılı başlarında değerli ressam Firdevsi Feyzullah'ın resim atölyesine devam etmeye başladı ve 2004 yılında ilk defa iki resmiyle atölyenin karma sergisine katıldı. 
Gerçekçi bir üslupla yaptığı resimlerinde Türk kültür değerlerinin yağlıboya tablolarla gelecek kuşaklara aktarılmasını amaç edindi. 
Resim tarzı ve seçtiği konularla ilgili olarak eleştirileri ve değerlendirmeleri almak için yakın çevresine satış amacı olmayan mini sergiler açtı. ilk olarak 2005 yılı Eylül ayında Ankara İTÜ Evinde inşaat Fakültesi dönem arkadaşlarına 8 resimlik bir sergi açtı. Daha sonra 2005 Kasım ayında istanbul'da 16 resmi ile "13 Kuzen Karma Resim Sergisi'ne katıldı. Akademisyenlerle ve resim çevreleriyle ilk mesleki temasını bu sergide sağladı. Gördüğü ilgi üzerine 2005 yılı Aralık ayında Bolu Koru Motel'de Malatya Lisesi dönem arkadaşlarına aynı resimlerle bir sergi daha açtı. 
7 Şubat 2007 tarihinde Vakıfbank desteğinde Ankara Atakule'de İlk kişisel resim sergisini açtı. 2-20 Haziran 2008 tarihleri arasında T.C. Ziraat Bankası Tünel Sanat Galerisi'nde 2. kişisel resim sergisini açtı. Atölye çalışmaları halen sürmektedir. 
Ortadoğu Konutları 325. Sokak No: 14
Karakusunlar Mahallesi / ANKARA 
Tel: 0532 346 55 85 
Kendi Ağzından Biyoğrafisi 
Ben, 
Sadık KINIKOĞLU... 
1941 yılında Malatya’da doğdum. 
İlk,orta ve lise öğrenimimi Malatya’da tamamladım. Ortaokul yıllarında ilk resim denemelerine başladım. Lise eğitimim sırasında okul duvar gazetelerini resimledim. Üniversite,.yıllarında yağlıboya çalışmalarına devam ettim.1964 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesi’nden mezun oldum.Mesleki hayatımda şantiye çalışmalarımın yoğunluğu sebebiyle ara verdiğim resim çalışmalarına 1971–1972 yıllarında pastel boya ile devam ettim.1968–1976 yılları arasında Ankara Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi’nde Tasarı Geometri hocalığı yaptım.1975 yılında başlayan müteahhitlik ve yoğunlaşan toplumsal çalışmalarım sebebiyle resim hayatına 30 yılı aşkın bir süre verdim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder